Stijlvolle recepten
oktober 25, 2017
Een ’t’ is toch gewoon een ’t’!
oktober 25, 2017
Toon alles

Je logo afkraken…of de hemel inprijzen

De wereld van logo’s is immens. Als ontwerper moet ik eerlijk bekennen dat het een van de meest ingewikkelde trajecten is, omdat het zoveel moet zeggen en uitstralen en tegelijkertijd een paar cm klein moet zijn.
Iedereen heeft wel een mening over een logo van ontwerpers, opdrachtgevers, fans, volgers tot en met het achternichtje van de ZZPer. Zo is er ook een online community die logo’s reviewt van bekende en minder bekende brands genaamd BrandNew (www.underconsideration.com). Deze website bespreekt vooral de ontwikkeling van logo’s (BeforeAfter principe) en dat is best interessant om te volgen.
Zo nu en dan ga ik snel even snuffelen op deze site om te kijken welke brands een nieuwe logo hebben, wat de laatste trends zijn. maar ook om te kijken of ik dezelfde mening deel als die immense kritische creatievelingen die hun mening geven. Het is goed om je mening te geven en kritisch te zijn, maar naar mijn mening is er niet 1 exclusieve manier om naar een logo te kijken en daarom is het een begin zonder einde…